11 Jan 2013

challenge

quilts
 
De vogeltjesquilt ligt nog steeds op een goede wasbeurt te wachten.
Inmiddels ben ik er(dankzij al jullie adviezen) wel uit hoe ik dat ga doen.
Ik heb nog even aan de stomerij gedacht maar daar toch maar van afgezien.
Zo dit is nu het plan: Zout en color catch doekjes zijn al gekocht.
De wasmachine laat ik eerst een keer leeg draaien zodat er geen vuil water meer in zit.
Dan de quilt erin doekjes en zout erbij.
Een kwartiertje weken en daarna wassen op een koud wol programma.
Wordt vervolgd…..
 
The bird quilt is still waiting for a good wash.
But Ii made up my mind on how to do so (thanks to all your advice)
For a minute I thought maybe dry cleaning but I chose wash it myself instead.
So here’s the plan: Salt and color catch sheets are already bought.
I’ll let an empty machine turn a program first
To make sure there’s only clean water left in the machine.
Then I put the quilt in and add thesalt and color catch sheets.
And let it soak for about 15 minutes in cold water.
And then a gently wash using a cold wool program.
Will be continued…..
 


Deze hartjes zijn een nieuwe uitdaging.
These hearts are my new challenge
Ik ga meedoen aan het plan van Françoise om iedere dag een hartje te appliceren.
Om dan na 365 dagen te eindigen met een mooie quilt.
Ik weet het….vorig jaar was ik ook enthousiast begonnen aan een huisjesquilt.
Maar ik hou van appliqueren en van hartjes..dus!
I joined the plan of Françoise to applique a heart every day for a year
So after 365 days I'll end up with a beautiful quilt.
I know...last year i started fully excited this little houses challenge
But i love applique and hearts...so!!
 
DSC04153

Ik ben begonnen met hartjes knippen van restjes
I started cutting hearts from scraps
DSC04136
 
En gebruik effen lapjes voor  de ondergrond
And use solids for the background
 
DSC04132

Voor de driehoekjes gebruik ik ruitjes van mijn stapel
For the triagles  i use checks fabric from my stash

DSC04119

Zo gaat het er dan ongeveer uit gaat zien.
I think it will be look some thing like this
Hart dag een.
Heart day one
DSC04158
 
  Have a wonderful weekend!
I'm off making mare hearts.
Groetjes, Corry
4975832883_795b7c0638_o

18 comments:

  1. Darling.....I'm in too! Love your bright perky prints!

    Carolyn

    ReplyDelete
  2. Your heart quilt should be quite lovely. Good luck with washing the bird quilt.

    ReplyDelete
  3. The heart quilt will be beautiful!
    Liz @ Shortbread & Ginger

    ReplyDelete
  4. Wat een leuk plan. Ga eens even kijken bij Francoise.

    ReplyDelete
  5. Oh my goodness!!! I love that birdy quilt! I hope the wash goes well!
    Have a great weekend!
    Carly
    x

    ReplyDelete
  6. I have been thinking about the vogeljes quilt. If it has only been hanging and not used by people, then does it really even need to be washed? Probably just a good shaking of the dust will be good. However, if you decide to wash it the steps you mentioned should work. Have fun with your hartjes!

    ReplyDelete
  7. Dat gaat vast wel lukken hoor met de vogeltjesquilt. Maar het blijft toch altijd een beetje griezelig een quilt wasssen. Ik herken het wel! En leuk die hartjes... er is ook al mandjes woensdag... het is zo verleidelijk he?

    ReplyDelete
  8. Your hearts look so happy all together!

    Best wishes on the wise and gentle quilt washing.

    xo

    ReplyDelete
  9. Oh echt,gaat super mooi worden, succes!

    ReplyDelete
  10. The hearts look great against the backgrounds. So striking!

    ReplyDelete
  11. BANADA FİKİR VERDİNİZ:) BENDE GÜNDE BİR TANE KALP YAPIP BIRAKMAK İS TİYORUM... SONUÇ NE OLUR MERAKLA YAPACAĞIM... TEŞEKKÜR EDERİM SONUNDADA SİZDEN YİNE FİKİR ALIRIM...SEVGİLERİMLE

    ReplyDelete
  12. Succes met het wassen van je quilt, het blijft altijd eng.
    Wat leuk dat je ook aan de hartjes bent begonnen, ook ik strandde ergens in het maken van de huisjes, ik hoop op een beter resultaat met de hartjes, ook ik ben druk aan het voorbereiden en maak iedere dag een hartje, het is leuk om te doen.
    Een prettig weekend.

    ReplyDelete
  13. I wish you luck with a quilt! :) Groetjes

    ReplyDelete
  14. Ook deze combi van hartjes is weer leuk....veel plezier...Françoise

    ReplyDelete
  15. Leuk die hartjes, hoewel ikzelf NIET van het appliceren ben. Ik geloof dat ik het mooier zou vinden om effen stof te gebruiken voor de driehoeken ipv ruitjes. De ruitjesstoffen op zich zijn troiuwens erg inspirerend!
    huisvlijtigliesje.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Leuk je hartjes! Zelf ben ik er met 2 begonnen, een rode en een groene ;) Ach ja....
    Groetjes
    Marina Fluit

    ReplyDelete
  17. Hi Corry! It's been a while since I popped in! Good luck with the hearts challenge...it sounds like fun! :)

    ReplyDelete
  18. Wat leuk dat je ook met de Hartjesquilt bent begonnen. Wordt vast erg mooi, ik vind het ruitje eromheen ook erg mooi.
    Ik gebruik een zandkleurige ondergrondstof met daarop hartjes in allerlei kleuren.
    Succes!

    Groetjes, Suzanne

    ReplyDelete

Thank you :)
Groeten, Heleen en Corry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...