29 Nov 2012

{ found }

One of our favorite things we like to do besides crafting
is hunt for treasures at fleamarkets and thriftstores.
Some days we have no luck but there also succesful days.
Let me show you
a few of our latest finds.
 
A beautiful colored cross-stitch sampler in making
sampler

 An adorable potholder dress and pants
CIMG1009

 a felted heart
DSC03719

( I added the red and white string
and red bead)
DSC03721  

 Those two vintage embroidered pillow cases
with crochet edging
 a sweet doily embroidered with French knots
the tin in the picture below  
 and this doily with embroided flowers in a pot.
 
 
Thrifting is great...you never know what you will find.
 
I bet when Heleen and I both have grey hair
and false teeth we probably look exactly like these two grannies
thrifting (lol)!
 
postcard by Inge Löök
 Groetjes, Corry
4975832883_795b7c0638_o

18 comments:

  1. oh my gosh yes! that will be me too! my mother already tells me that she thinks I will be a terribly eccentric old lady :-) And your finds are marvellous - my favourite is the colourful cross stitch. Have a lovely day!

    ReplyDelete
  2. You all definitely do find treasures. Hoping that you'll never be diving into depths show in that last picture, though....

    xo

    ReplyDelete
  3. Such beautiful treasures! Have a great week! xo Heather

    ReplyDelete
  4. Zó wil ik ook oud worden! En dan mijn kleinkinderen maar zingen: "Mijn Oma, mijn Oma, mijn Oma, in heel Europa....."
    Groetjes,

    Jeanneke.

    ReplyDelete
  5. You have lovely finds! I never seem to be lucky in the find department, so although I already have grey hair, I don't go to the thrift shop much!

    ReplyDelete
  6. Ik ben erg benieuwd naar je sampler. Het is sowieso genieten van alle foto's.

    ReplyDelete
  7. Haha, het zal druk worden later bij het grofvuil! Op je rollator kun je ook handig wat meenemen....
    Jullie zijn toch wel kampioen schatgraven geloof ik, zoveel leuks weer gevonden!
    Groetjes van Mirjam.

    ReplyDelete
  8. Amazing finds - love the colours in the sampler and the embroidery is lovely.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    ReplyDelete
  9. Love that last picture. That is so me, but without the grey hair... I will soon be there though. Ha ha ha!

    ReplyDelete
  10. Gorgeous finds! Adore the felted heart!
    Victoria xx

    ReplyDelete
  11. Awwww those are really cute things
    I love them and your blog too
    Have a happy week
    Ella xxx

    ReplyDelete
  12. Er is bijna niets zo leuk als spitten tussen oude 'zooi', op zoek naar speciale dingetjes.. Het zijn mooie vondsten en ja hoe zal ons huis er tegen die tijd uitzien als wij 'old en grey' zijn, vol met al deze treasures..

    ReplyDelete
  13. that made me laugh, yes never stop thrifting! I love the pot holder dress and pants, so sweet, Heather x

    ReplyDelete
  14. De merklap met het hondje heb ik zelf ook ooit geborduurd.Rond 1983.Ik had hem wel ingelijst.Omdat ik vaker verhuisd ben en dus ook veel dingen weggedaan heb zou ik haast gaan denken dat ik deze lap heb gemaakt.Tenzij hij was ingelijst.Grappig!

    ReplyDelete
  15. Heerlijk, snuffelen en schooieren tussen de spullen en weer een mooie winterse tas heb je gemaakt. Leuk om te zien en te lezen. fijne zondag! groetjes Paula

    ReplyDelete
  16. wat vinden jullie toch veel leuke dingen - om er daarna nog leukere dingen van te maken ...

    ReplyDelete

Thank you :)
Groeten, Heleen en Corry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...