16 Feb 2011

Almost spring,

Hallo,
Did you have a lovely day too?
We had a great 'almost' spring day!
The sun was shining and the birds were singing.
It was lovely!

I think I saw two birds like these two here,

spring birds bag

who flew right on this almost finished springbag!

But I want to make another bag, actually I started this new bag.
Look here is the almost ready front.

spring bag?

But I need your help!
I can't decide...

spring bag?

Should I make the bag with the striped or the blue fabric?

Groetjes Heleen

4975832883_795b7c0638_o

39 comments:

  1. Blue!! I love your bags - so cheerful. The blue really makes the trims "pop"

    ReplyDelete
  2. Blue, most definately. Lovely!

    ReplyDelete
  3. wat een heerlijke vogels.
    en blauw natuurlijk!

    ReplyDelete
  4. F.A.N.T.A.S.T.I.S.C.H.!!!!!!!!!!

    Ik zou gaan voor het blauw EN de streepjes, doe 's gek!

    ReplyDelete
  5. Ik zou voor de blauwe gaan...ik vind het echt een Yvon Jasperstasje....zo schattig!

    ReplyDelete
  6. I love the bird bag! We're having a springy day here, but the clouds are rolling in... I think I prefer the blue. Love the stripes. :)

    ReplyDelete
  7. I'm new here, so I don't know if I have much say. But, what about a combo of both some how. Off to check out your shop. I knew A24 would not be stirring this garden bell in the wrong direction. aDorEaBle....

    ReplyDelete
  8. I like the blue, it makes the colors "pop"! :-D

    ReplyDelete
  9. Oh Heleen, wat maak je toch prachtige dingen! Beide tassen zijn weer geweldig, ook al in dit stadium. Wat betreft de kleur: als het maar effen is. Kan blauw zijn, of dat warme rood, of... er zitten zoveel kleuren in de 'voorkant'! Wat een geweldig idee, ik ga mijn gebreide trui ook eens op deze manier bekijken met lintjes ertussen. Wat een idee!
    Dankjewel weer dat je dit moois laat zien,
    liefs van Maaike

    ReplyDelete
  10. Oh I do love the pretty stipes you have made with the trims and braids. Clever idea. I'd go for the blue as you probably already have enough stripes and the blue looks great. Glad you finally have some lovely spring days.

    ReplyDelete
  11. Wat wordt ie mooi! Ik geloof dat bijna iedereen hierboven voor blauw gaat, maar toch vind ik de streepjes er mooier bij staan!
    ~ Marjolein

    ReplyDelete
  12. blauw blauw blauw!!!
    het springt eruit als je blauw kiest, echt!
    zo mooi al die patroontjes en kleurtjes, geweldig!

    ReplyDelete
  13. Hi, I think the blue because it picks up the blue in the braid. Not a very good day here in Staffordshire...damp and cold. Hope for spring days soon. M + N

    ReplyDelete
  14. Blue! It makes the other colors on the bag pop! And it's SO wonderfully Dutch Sisters! I LOVE IT!

    ReplyDelete
  15. Blue, and your work is beautiful:)

    ReplyDelete
  16. I like the stripes, it has an antique look that is very cozy.
    Beautiful bag!
    Andrea in Minnesota

    ReplyDelete
  17. blauw, blue!!! hihi maar de streepjes zijn ook wel erg leuk!!

    ReplyDelete
  18. I'm voting for blue too! Its a lovely bag!

    ReplyDelete
  19. Wat zijn allebei de tassen weer prachtig!
    Ik zou kiezen voor blauw, daarmee springen de kleuren van de tas er helemaal uit!

    ReplyDelete
  20. Ik zou een combi maken van beide stofjes....
    Succes, de tassen zien er altijd prachtig uit.
    groet, Truus.

    ReplyDelete
  21. Prachtig hoor! De blauwe stof past er mijn inziens het beste bij. Groetjes!

    ReplyDelete
  22. Very cute! I'd choose the blue :)

    ReplyDelete
  23. De tas met de vogeltjes vind ik prachtig, en de gekozen basisstof in combinatie met het rode ruitje doet het erg goed.
    Ik ga ook voor het blauw.
    Groetjes

    ReplyDelete
  24. Hoi Heleen en Corry,
    wat een ontzettende leuke tas! Ik zou voor de blauwe stof gaan. Maar wat een ontiegelijk leuk idee!
    Hartelijks,
    Makkie

    ReplyDelete
  25. live dangerously en gebruik allebei de stofjes...Ik zie het al helemaal voor me. Het borduursel van de eerste tas komt zeker van eigen hand? Hoeveel produceer je er eigenlijk is zo'n korte tijd klinkt het groen van mijn kant. Mooimooimooi! Chapeau!.

    Gr. Christina

    ReplyDelete
  26. I love the bag you are working on -it is so folky and has a swiss feel to it! The blue looks good with it!!!!

    ReplyDelete
  27. The blue makes the colors pop, but the stripes are so Dutch! You could go either way; I will be checking back to see what you choose!

    ReplyDelete
  28. I think the blue looks good!
    Gorgeous bags. :)
    Vivienne x

    ReplyDelete
  29. Both are gorgeous but the stripes would go with more - so it has to be stripes for me...love your blog and those dutch colours/motifs - just wish I could find such fabrics and trim in the UK!!

    ReplyDelete
  30. Beaded birds are so beautiful!
    As to the second bag, I'd advice a blue fabric :)

    Best wishes,
    Tatyana

    ReplyDelete
  31. For me blue fabric is he best options!
    Your bags are really beautiful!

    ReplyDelete
  32. Love the strips but then again I love patterns on patterns! :) I am so glad you are having a spring day. It does the soul good. It is amazing how good you feel when the sun comes out and cheers you up!
    Laura

    ReplyDelete
  33. Ooh, this birdy bag is very beautiful!
    I prefer the striped fabric for your new bag.

    ReplyDelete
  34. Ha zussen, ik zie dat jullie de mooie bloementas verkocht hebben aan Annette in Zwitserland, wat leuk! De cross-over is niet mijn model tas, maar anders had ik het wel geweten...
    Fijn weekend,
    liefs van Maaike

    ReplyDelete

Thank you :)
Groeten, Heleen en Corry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...